Образование в чужбина и езикови курсове в Европа
ТЪРСИ УНИВЕРСИТЕТ
 
ТЪРСИ ЕЗИКОВ КУРС

ВИСШЕ ОБРАЗОВАНИЕ

ЕЗИКОВИ КУРСОВЕ
 
Въпроси от интервютата в Оксфорд
На 15 октомври изтече срокът за кандидатстване в Оксфорд, Кеймбридж и специалностите в областта на медицината и стоматологията. Това ни подтикна да предложим нещо интересно на всички, които възнамеряват да изпробват възможностите си за тези елитни места. За да придобиете представа какво да очаквате по време на интервюто в Оксфорд, прочетете следващите примерни въпроси и очакванията на интервюиращите за отговорите!

БИОЛОГИЯ
Калинките са червени. Ягодите също. Защо?
Много преподаватели по биология използват растителни или животински екземпляри – често живи – като отправна точка за задаване на въпроси и дискусии, затова кандидатите не бива да бъдат изненадани, ако се наложи да инспектират и обсъждат насекомо или плод. Червеният цвят може да сигнализира „не ме яж” или „изяж ме”. Интервюиращите очакват да разберат как кандидатът ще разреши този очевиден парадокс.
 
ИНФОРМАТИКА
Как пиратите да разделят съкровището?
Група от 7 пирати има 100 златни монети. Те трябва да решат помежду си как да разделят съкровището, но трябва да се придържат към пиратските правила:
Най-старшият пират предлага начина на разпределение.
Всички пирати (включително най-старшият) гласуват за начина на разпределение. Ако половината или повече гласуват за предложения начин на разпределение, той се приема. Ако по-малко от половината гласуват за него, хвърлят най-старшият пират зад борда и започват отначало.
Пиратите действат напълно логично и са безмилостни (грижа ги е единствено за максимално увеличаване на собствения дял от златото).
Какво разпределение би трябвало да предложи най-старшият пират на останалите шест?
Опитайте се да отговорите на този въпрос сами, а след това проверете решението тук!
 
ИНЖЕНЕРНИ НАУКИ
Поставете по един пръст от двете си ръце в двата края на 30-сантиметрова линия така, че  линията да лежи на върховете на тези два пръста. Какво се случва, когато съберете пръстите си?
Почти всички интервюирани очакват линията да падне от страната, от която пръстът се приближи по-бързо до центъра на линията. След това завършват експеримента и откриват, че и двата пръста достигат центъра на линията по едно и също време и тя остава балансирана на двата пръста. Интервюиращите са любопитни да разберат как кандидатът реагира на неочаквания резултат и след това го окуражават да повтори експеримента бавно. Това му помага да открие, че линията, от своя страна, се плъзга по всеки от пръстите, започвайки от пръста, който се приближава по-бавно към центъра. След като започне да мисли за въртящия момент и триенето, кандидатът ще стигне до заключението, че пръстът, който е по-близо до центъра, упражнява по-голяма сила. Това означава, че има повече триене между линията и този пръст, следователно линията се плъзга първо по пръста, който е по-далеч от центъра. Този аргумент важи до момента, в който двата пръста са на еднакво разстояние от центъра. Тогава кандидатът ще трябва да обясни защо двата пръста достигат центъра на линията по едно и също време. Стига се до въпрос за количествен анализ на въртящ момент и сили. Може дори да се обсъди фактът, че коефициентът на статичен натиск е по-висок от коефициента на динамичен натиск.
 
ИСТОРИЯ
Представете си, че нямахме никакви данни от миналото освен цялата информация, свързана със спорта. Колко от миналото бихме могли да разкрием?
Отговорите може да са свързани с расовите / класовите / половите отношения в обществото (кой спортува, както и кои спортове са актуални във всеки конкретен момент); международната политика / империите (кои страни са били включени, играли ли са еднакъв спорт определени групи от държави); икономическо развитие (технологичното развитие на спорта, как хората са гледали мачовете / състезанията); типовете спорт в границите на дадено общество (кървави или по-леки спортове); здраве (процент на участващите); или много други въпроси - списъкът е дълъг. Обикновено се задават допълнителни въпроси по време на разговора, като няма конкретен верен отговор – интервюиращите се интересуват докъде ще стигне кандидат-студентът в своите анализи.
 
ПРАВО
Какво означава някой да „открадне” нечия кола?
Няма правилен отговор на този въпрос. Например човек може да „открадне” кола, без да я кара и дори без да я движи по какъвто и да е начин. Интервюиращите се фокусират върху аргументите на кандидата – как формулира дефиницията на термина, как свързва дефиницията с хипотетични примери, подадени от интервюиращия. Например: „Вървя сам по улицата и започва да вали. Отварям вратата на незаключена кола и сядам вътре за 15 минути, докато спре дъждът. „Откраднал” ли съм колата? Целта е да се даде възможност на кандидата да изкаже своето мнение, да покаже способността си да разсъждава и комуникативните си умения. 


Оксфорд е университет, предлагащ обучение по специалности от различни сфери на висшето образование. За още много въпроси от този тип и очакваните отговори, посетете официалната страница на университета и намерете търсената специалност и примерните въпроси за прием тук!


Източник: University of Oxford (http://www.ox.ac.uk/)




София
0882 544 355
Пловдив
0889 777 731
Варна
0882 555 508
Бургас
0886 777 719
Велико Търново
0882 004 833
Стара Загора
0889 532 223
Благоевград
0882 961 119



МЕНЮ
Начало
За нас
Полезно
Мнения
Контакти
ПОЛЕЗНО
„Моето образование в чужбина“
Езикови курсове
Студентски и младежки програми
ОБРАЗОВАНИЕ В ЧУЖБИНА
Стъпки при кандидатстването
Безплатни консултации
Тест за професионална ориентация
Писане на Мотивационно писмо
Стипендии и финансиране
Кандидатстване за общежитие


2020, Всички права запазени. Политика за защита на личните данни